Betere vindbaarheid en meer parkeerders voor Parking Centrum Oosterdok

Midden in hartje Amsterdam, op loopafstand van het historische centrum en het centraal station, stond tot medio 2013 een parking met ruim 1300 parkeerplekken het grootste deel van de tijd leeg. Door nieuwe branding, online marketing en onconventionele prijsstrategieën bracht InPublic daar verandering in. Een strategie die werkt voor elke parkeergelegenheid.

 De parkeergelegenheid van de Europese gebiedsontwikkelaar BPD heeft een ideale ligging, maar de parkeergarage was bij weinig automobilisten bekend. InPublic zette Parking Centrum Oosterdok op de kaart door in te zetten op branding, online vindbaarheid en het vergroten van het online bereik.

1. Branding van de locatie

Iedere dag zoeken duizenden mensen op internet naar een parkeerplek in het centrum van Amsterdam. Om in te spelen op deze zoekbehoefte paste InPublic de naam en branding van de parking aan. Parking Oosterdokseiland werd Parking Centrum Oosterdok. Mensen die op zoek zijn naar een plek in het centrum of rondom het Oosterdok, komen al snel op de website van Parking Centrum Oosterdok.

2. Social media marketing

Een parkeergarage als gids voor leuke uitjes en tips in Amsterdam? Waarom niet. Parking Centrum Oosterdok heeft eigen social-mediakanalen, waar volgers op de hoogte worden gehouden van acties, tips en festivals in de stad. Deze organische en paid content op social media is goed voor 10% van het verkeer naar de website.

3. Onconventionele prijsstrategie

Parkeren vanaf € 5,- per dag. Dat kan bij Parking Centrum Oosterdok, wanneer je op tijd je parkeerplek reserveert. In het centrum van Amsterdam is dat nergens anders mogelijk. De verschillende prijsstrategieën maken Parking Centrum Oosterdok aantrekkelijk voor dagjesmensen, en vormen een sterk middel in reclame-uitingen en online zichtbaarheid.

4. Vindbaarheid voor locaties en evenementen door SEO en SEA

Door de naamsverandering weten niet alleen mensen die op zoek zijn naar een parkeerplek in het centrum de website goed te vinden. Ook mensen die op zoek zijn naar een parkeerplek voor locaties of evenementen in de buurt, vinden www.parkingcentrumoosterdok.nl. De website en Google advertenties zijn zo geoptimaliseerd dat de website maandelijks door meer dan 60.000 mensen wordt bezocht. Deze sitebezoekers komen voornamelijk uit Nederland, maar ook mensen uit Duitsland, België, Frankrijk en Engeland vinden de website en kiezen Parking Centrum Oosterdok als parkeerbestemming voor een citytrip of zakenreis.

Onze strategie ook voor uw parkeergelegenheid?
Of uw parkeergelegenheid zich nu in Amsterdam, Enschede of Middelburg bevindt, met deze strategie maken wij uw parkeergelegenheid tot een succes. Wilt u meer bekendheid, goede online vindbaarheid en meer parkeerders? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden voor parkeerbeheer of online marketing voor uw parkeergelegenheid te bespreken.