Ruud Kuiper & Erika Zoetmulder – toppers die dag en nacht klaarstaan

‘Het feit dat ik hier al jaren werk, zegt genoeg’

Onze mensen op straat en in de parkeergarages maken het verschil en wij ondersteunen ze daarbij. Zo bouwt InPublic van binnenuit aan een sterk team dat elke dag met plezier aan het werk gaat. In Harlingen zorgen Ruud Kuiper en Erika Zoetmulder er met hun team voor dat mensen onbezorgd op vakantie kunnen, bijvoorbeeld naar Terschelling voor het bekende Oerol-festival.

Hoe ziet jullie werkdag eruit?

Erika: “Onze dagen zijn heel afwisselend. Dat maakt het zo leuk om hier te werken. Ik zit regelmatig op kantoor en houd via camera’s in de gaten of alles goed verloopt. Als een slagboom even niet wil, dan ben ik er om die open te doen. En ik ben chauffeur op de pendelbus – de busservice naar de boot.”

Ruud: “Net als Erika rijd ik een dag in de week op de bus. Verder ben ik verantwoordelijk voor de roosters. Met het team zorgen we dat het parkeerterrein, het omliggende grasland en de plantsoenen er netjes bij liggen voor onze bezoekers.”

Waarom heb je plezier in je werk?

Ruud: “Waar het natuurlijk om draait is dat parkeerders zich welkom voelen en netjes worden ontvangen. Het contact met de mensen vind ik erg gezellig. Verder is het seizoensgebonden werk. Tijdens Oerol is het altijd ongelooflijk druk. Dan zetten we vakantiekrachten in. In de zomer werken we van 7 uur ‘s ochtends tot 1 uur ’s nachts. In de winter doen we het rustiger aan. Die afwisseling vind ik erg leuk. Grappig weetje: ik werkte hier in m’n jonge jaren al als vakantiekracht! Dan maakte ik foto’s van de mooiste auto’s die er stonden.”

Erika: “Qua banen ben ik meestal niet zo honkvast. Het feit dat ik hier al jaren werk, zegt daarom genoeg. We hebben een leuk team, het werk is nooit saai en ik hoef er niet te veel bij na te denken. Als ik ideeën heb om dingen anders te doen, dan wordt daarnaar geluisterd.”

Op welke momenten maak je echt verschil voor de parkeerders?

Erika: “Waar we kunnen, helpen we mensen. Kinderen mogen gezellig voorin kijken hoe de chauffeur erbij zit. Als iemand slecht ter been is, dan helpen we altijd een handje. Verder maken we natuurlijk een praatje met onze vaste bezoekers en de mensen die op vakantie gaan, die krijgen alvast een warm onthaal bij ons.”

Ruud: “Vorige week nog dacht een man dat zijn ruit was ingeslagen. Boos kwam hij bij ons aan het loket. Wat bleek: hij had zijn raam open laten staan en wij hadden het raam afgeplakt, tegen de regen. Dat kon hij erg waarderen. Zo proberen we er altijd voor te zorgen dat parkeerders hier weer blij vertrekken. Bij veel regen komen sommige auto’s vast te zitten in het grasland. Dan haal ik de trekker tevoorschijn en takelen we de auto’s eruit. Ook dat hoort er soms bij en doen we graag!”