Peter van de Brand – nette gastheer voor parkeerders

Servicebeheerder Peter van de Brand staat vriendelijk glimlachend bij de bedrijfswagen van InPublic.

‘Als bezoeker van onze parkeergarages moet je je prettig voelen’

Onze mensen op straat en in de parkeergarages maken het verschil en wij ondersteunen ze daarbij. Zo bouwt InPublic van binnenuit aan een sterk team met gemotiveerde mensen. Mensen zoals Peter van de Brand, die als servicemedewerker en parking host zorgt voor piekfijn verzorgde garages en tevreden bezoekers.

Wat doe je in je dagelijks werk?

‘Ik ben servicemedewerker, parking host voor twee parkeergarages in Rotterdam en ik vul de gaten in het rooster. Dus ik werk regelmatig op andere InPublic-locaties. Ik rijd soms heel Nederland door! Elke dag ziet er bij mij anders uit. Maar altijd met hetzelfde doel: onze gebouwen in orde maken en houden. Als bezoeker van onze parkeergarages moet je je prettig voelen. Een schone ruimte en een verzorgde uitstraling zijn daarbij heel belangrijk. Ik zeg altijd: geen blad, geen vuil en liefst ook geen stof. Dat is op sommige locaties niet eenvoudig. Als er veel bomen in de buurt staan, kan je blíjven vegen. Maar meestal geldt: als je het netjes bijhoudt, is het niet zoveel werk.’

Waarom werk jij graag bij InPublic?

‘Ik werkte eigenlijk al heel lang in de horeca. Maar corona hakte er goed in in die sector en ik raakte mijn baan kwijt. Zo kwam ik bij InPublic terecht. Eigenlijk voelt dit werk niet heel anders. Ik ben nog steeds bezig met gastheerschap. Met het vriendelijk en goed ontvangen van gasten in een opgeruimde zaak. En dat doe ik graag.’

Ga jij elke dag met plezier aan de slag?

‘Ja, ik wel! Het is ook maar net wat je er zelf van maakt natuurlijk. Natuurlijk eet ik ook mijn boterham en neem ik een koffiepauze, maar verder blijf ik graag zoveel mogelijk in beweging. Ik ga zeker niet zitten niksen. Ik vind het een mooie uitdaging om in de uren die ervoor staan de boel zo netjes mogelijk te krijgen. Dan moet je ook wel eens dingen doen waar je minder blij van wordt natuurlijk. Als mensen het trappenhuis als toilet hebben gebruikt, baal ik gewoon als een stekker. Maar dan is het ‘verstand op nul en opruimen’. En als ik dan aan het einde van mijn werkdag vertrek uit een schone garage, zonder rommel en andere narigheid, dan ben ik tevreden.’

Wat vind jij het leukst om te doen?

‘Het contact met de bezoekers. Daar neem ik echt de tijd voor. Je wil zelf toch ook vriendelijk begroet worden als je ergens komt? Misschien is dat toch ook die horeca-achtergrond. Even een praatje, helpen als het nodig is, daarmee kan je voor iemand anders het verschil maken.’